11 Ekim Cumartesi 2014

Cumartesi sabah 09.30 civarında her zaman ki tostlu, sütlü kahvaltımı yapıp 10.00'da başlayan seanslarım için evden çıktım. Ofise gidince kendime hemen bir kahve yaptım. Bu kahvenin konusu "kalbimiz her zaman Roma'da" :)

Ofiste işlerim bitince eve geldiğimde yemek olmadığını düşünüyordum ama meğerse 2 küçük saklama kabında 2-3 gün öncesinin yemeklerinden varmış. Nasıl sevindim anlatamam :) Öyle sevindim ki taze nane yaprağı ile süs bile yaptım.


Biraz geç yemek yediğim için (15.00 civarı) şekerim çok düşmüştü. Dayanamadım 1 tane de elma yedim. 


Fuchikolu elma :)

Bu arada dünden beri aklımda İstanbul Halk Ekmek'in çıkarttığı kayısılı ekmeği vardı. Geçenlerde internette bir blogda rastladım. Böyle bir ekmek olduğunu bilmiyordum. Tabi ki hemen aldım :) İyi ki de almışım tam benim damak tadıma uygun çıktı. İçinde kayısı parçacıkları ve kayısı çekirdeği parçacıkları var. Hem de ekşi mayalı bir ekmek. Bir diyetisyen olarak fikrimi sorarsanız çok sağlıklı buldum. Özellikle kabızlık ve kolesterol sorunu olanlar için ideal bence. Ayrıca şarap-peynir akşamlarını seven gurmeler için de tad açısından çok uygun olur. Ben tuttum, bundan sonra yerim :) Deneme amaçlı bu girişimim nedeniyle boş boş 1 dilim de kayısılı ekmek yedim.

Kayısılı ekmek (İHE-İstanbul Halk Ekmek)

Bu arada 1 denemem de yine Makarna Lütfen'den aldığım "sebzeli çorbalık tahıl karışımı" oldu. Düdüklü tencerede paketin tamamını et suyu ile 40 dakika kadar pişirdim. Tadı harika oldu! Çok lezzetli bir karışımmış. Bunu İnci için pişirdiğim için minik saklama kaplarına koyup dondurucuya attım.


Çalışan bir anne olarak günlük taze yemek yapmam söz konusu bile değil. Biliyorsunuz İnci'nin iştahı pek iyi değil. Bu karışıma biraz da kuzu eti koyup İnci'ye yedirdim. Çok severek yedi :) nasıl mutlu oldum anlatamam. Tabi ki İnci için biraz yoğun mama kıvamında pişiriyorum. Kendiniz için daha sulu pişirebilirsiniz. Karışım çok güzel. Bir kaç tatlı kaşığı bundan da yedim. Bayılıyorum tahıllı baklagilli yemeklere ya!

İnci'nin yemeği

Evde yemek yoktu. Çok az bir kuskus ve buzlukta çok az bir mantı vardı. Akşam yemeği olarak bunları pişirdim. Ve Berra ile paylaştık. O nedenle porsiyon azdı. Yoğurdu boldu. İtiraf ediyorum, Berra da yiyecek diye tereyağı koydum :) (sürekli kullanmam)



İnci uyuduktan sonra 1 fincan kahve içtim, yanında da 1 tane lokum yedim.



Sonra 2 tane de mandalina yedim. Çok sağlıklı beslendim diye sevinirken eşim 1 paket Doritos Nachos cips çıkarmaz mı? Dayanamadım çoğunu ben yedim diyebilirim. O benden az yemiştir çünkü vermedim diyebilirim.


Cumartesi gecesi cips yiyip yattığım için bir diyetisyen olarak ne kadar mesudum anlatamam :)

Diyetisyen Serap Orak Tufan

11 Ekim 2014 Cumartesi

Sosyal medyada takip etmek için:
İnstagram için 
http://instagram.com/diyetisyenserap 
Twitter için  https://twitter.com/DiyetisyenSerap 
Facebook için  https://www.facebook.com/pages/Kendinize-%C4%B0yi-Bak%C4%B1n-Beslenme-

6 yorum:

  1. ya siz ne kadar gerçeksiniz bayılıyorum bu tavrınıza.kibrit kutuları detox içecekli kahvaktılar bilmem ne yok.hayatın doğal akışına göre günün getirdiklerini dengelemeyi öğretmek üstelik karşılıksız bu blog ömür boyu düzenli beslenmeyi çok gerçekçi öğretiyor.bir kaç postunuzdan anladığım kadarıyla dünyaya bakışımız farklı fakat mesleki birikiminiz insanlığınız ve profesyonelliğinizi yardım amaçlı karşılıksız kullanmanızın önünde saygı duruşu yapıyorum.her gün bakıyorum acaba bı gün yazdı mı diye.sizin haberiniz bile yok ama sizden o kadar çok şey öğrendim ki.hepsi ve daha sonrakiler için çoook teşekkürler.aslı

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beni böyle net bir şekilde ve art niyet aramadan anladığınız için çok teşekkür ediyorum :) Herkesin dünyaya bakışı farklıdır zaten. Önemli olan hepimizin birbirimiz için ortak fayda ve iyi niyet barındırmasıdır. Benim için aslolan iyi bir insan olabilmek. Mesleğimi de bu amaçla yapıyorum zaten. Profesyonel olarak bu işten para kazanıyor olabilirim ama başkalarına da bir faydam olsun değil mi? Takibe devam ederseniz çok sevinirim. Sevgilerimle...

      Sil
  2. bu arada şunu söylemeden geçemeyeceğim blog yazma işini bebekten sonra da bırakmamanız ayrıca alkışlanır.lohusalık psikolojisi ve eski düzenin alt üst olması da cabası burada bazen sitem dolu yorumlar oluyor ama o arkadaşlar bekar herhalde aslı

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslı Hanım inanın çok zor bir iş başarıyorum aslında çünkü şu an emziren bir anne olarak bütün hormonlarım bir bebeğe bakmak uğruna çalışıyor ve aslında işime de çok eğilemiyorum. Yani şu an bebeğimle ne kadar çok vakit geçirsem o kadar mutluyum ve bunu özellikle tercih ediyorum. Blog yazmak için çok uykusuz kalıyorum ve bunun kıymetini bilen birilerinin olması ne güzel :) doğursunlar, çalışsınlar, ev hanımlığı yapsınlar, bir de blog yazsınlar da göreyim ben onları :)

      Sil
  3. cips dışında sağlıklı besinler olmuş Serap hnm.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir diyetisyen olarak cipssiz bir dünya hayal edemiyorum sanki :)

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...