10 Ağustos Pazar 2014

Bu Pazar çok güzel başladı, çünkü İnci sabah kahvaltısını babası ile beraber yedi, üstelik de bekletmeden ve tamamını bitirdi. Ben de o sırada bizim kahvaltımızı hazırladım. Çok uzun zaman sonra ilk kez bir kahvaltıyı rahat rahat yaptık. Saat 10.30'da herşey bitmişti. İnci ve biz kahvaltımızı yapmıştık :) İştahsız bebeği olan bir anne için harika bir sabah…

Pazar kahvaltım hafta içine göre daha farklı ve çeşitli oluyor.

10.00
Şekersiz çay (haftada 1 veya 2 kez çay içiyorum, pek rastlamaz. Ofiste ve evde pek yapmıyorum)
1 adet kayısı kıvamında yumurta (en sevdiğim, beyazının bir kısmını attım)
1 dilim beyaz peynir (bu sefer ki koyun peyniri)
2 dilim salam
Domates, salatalık
2 dilim simit (1/2 simit kadar)
1 dilim tam buğday ekmeği

Kahvaltıdan sonra hazırlanıp cumhurbaşkanlığı seçimi için oy vermeye gittik. Hiç sıra yoktu. İşimiz çabucak bitti. Hemen eve döndük. Hava bu kadar sıcakken bebekle dışarı çıkmayı çok gerekli bulmuyorum.


Eve gelince kendime bir keyif kahvesi hazırladım. Eşim spora gitti, İnci öğle uykusuna yattı ben de blog yazdım.

Mutfağımın turuncu süsleri nasıl? En sevdiğim renklerden biri de turuncudur. Evin en çok mutfak kısmına yakıştırıyorum. Objelerim, ve kendi yaptırdığım mutfak dolaplarım turuncudur. Evin kendi mutfak mobilyası ise kahverengi. O nedenle turuncu birşey görünce dayanamam, özellikle de mutfak eşyası ise. En son turuncu bir tencere takımı almıştım. Hatta evlenmeden önce Akmerkez'in karşısındaki ofisimin dekorasyonu da turuncu ve krem rengi idi. İnsan mutlu hissettiği renkler içinde yaşamalı. Benim hayat görüşüm böyle. Yani sırf kural veya moda diye akımlara kapılıp gitmem.

Saat 15.00'de acıktım. Ne yapsam bilemedim. Evde hazır yemek yoktu. Eşim spordan çıkınca avmde yemiş. Ben de şehir dışından yeni gelen kardeşim Semra ile çay keyfi yapayım dedim. Buzluktan annemin önceden fazla fazla yaptığı ve dondurduğu yeşil mercimek ve patatesli böreklerden çıkardım. Çay demledim. Mini bir çay saati yaptık. Fotoğrafta gördüğünüz börekleri yedim, o kadar güzeldi ki dayanamadım 1 ince dilim daha yedim. Yanında şekersiz çay ve domates, salatalık da vardı.

Sonra bir de Türk Kahvesi keyfimizi yaptık. 



Bugün akşam balık yemeye karar verdik. Tatildeyken sık yemiştim, çünkü otelde hergün çıkıyordu. Geldiğimizden beri ilk kez evde balık pişireceğim. Bazıları kokusunu sevmediği için evde balık pişirmez ya ben onu hiç anlamıyorum. Benim için bir evde balık pişmiyorsa çok büyük eksikliktir. Ev zaman zaman balık kokmalı! :)


Eşim 3 tane kocaman kaya levreği almış. Haliyle hepsini yiyemedik. Başta yerim zannetmiştim ama olmadı :)

20.30
1/2 fırında pişmiş kaya levreği (bol limonlu severim)
3-4 kaşık patates salatası
Bolca roka salatası
Hiç ekmek yemedim.

Fotoğrafta gördüğünüz balık çatalı ve bıçağını Tchibo'dan almıştım. Gerçekten çok kullanışlı ve güzel. Balıkseverlere tavsiye ederim. Rastlarsanız alın. 4'lü satılıyordu.

Yemekten sonra pek birşey yiyemedim. 1-2 tane minik incir yedim. İnci çok geç uyuduğu için ne blog yazabildim ne de kendime zaman ayırabildim. O nedenle 01.30'a kadar uyumadım.

Zaten seçim sonuçlarını da beğenmedim. Hele balkon konuşması beni benden aldı. Anladın sen onu ;) Bu bunalımdan dolayı yatmadan önce 1 kase çekirdek yedim!

Diyetisyen Serap Orak Tufan

Sosyal medyada takip etmek için:
İnstagram için http://instagram.com/diyetisyenserap 
Twitter için  https://twitter.com/DiyetisyenSerap 
Facebook için  https://www.facebook.com/pages/Kendinize-%C4%B0yi-Bak%C4%B1n-Beslenme-Dan%C4%B1%C5%9Fmanl%C4%B1%C4%9F%C4%B1/130475260372458


2 yorum:

  1. :)) serap hanım yine unuttu blogu demeye başlamıştım ki postu gördüm bir çırpda okudum mutfak aksesuarlarınızı çok beğendim ama mutfağınızı çok merak ettim ..:) birgün bizimle paylaşır mısınız ?
    artık evde balık yaptığımda ben de yanına patates salatası yapıyorum çok yakışıyor :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet balık ve papatesli garnitürler veya salatalar yakışır. Çok sıradan bir mutfağım var, ama bir gün toplu olunca paylaşırım tabi :) Dediğim gibi unutmadım ama İnci'den bloga fırsat kalmıyor...

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...