Bodrum Tatili 3

Bu sabah Budaklar'ın evinde son kahvaltımızı yapıp 201 numarayı öğlen boşaltacağız :) Gerçekten o kadar güzel ağırladılar ki oteli iptal mi etsek diye düşündük :)

Kahvaltıdan manzaralar...



Sütsüz olmaz!

Sonra kahvemizi de içip otelimize doğru yola çıktık...


Otelimiz Bodrum merkezin batısında kalan Yalı Çiftliği bölgesindeki Latanya Beach Resort her şey dahil hizmet veren bir oteldi. Plajı mavi bayraklıydı. Aslında internetten bulup geldik, bölgeyi hiç bilmiyorduk. Daha önce 3 kez Gümbet ,1 kez de Torba'ya gelmiştim. Zaten Torba tatilimiz blogda var. Bodrum'a asıl gelme nedenimiz de Füsun Hanım ve Bülent Bey'i ziyaret etmekti. İyi ki gelmişiz...

Otel gerçekten güzel bir yerde, kampüsü küçük olduğu için yemek, oda, deniz kenarı, lobi arasında yürümekten yorulmuyor insan. Bazı otellerde odana gitmeye üşeniyorsun resmen :)

İlk öğünden oteldeki yemek kalitesi konusundaki fikrimiz belli oldu, beni kurtaran zeytinyağlı sebzeler ve gözlemeler oldu. Kahveler süperdi, tatlılar da fena değildi. Yemekten tatmin olmadığımız için bu tatilde biraz tatlı yeme eğilimine girdik. Aslında her şey dahil diye yemek çeşidini bu kadar arttırmaya kalkmasalar az ve iyi kalitede yemek verebilirler. Izgara etler çok başarısızdı, sulu ev yemekleri güzeldi. Kahvaltıda da peynir kalitesi düşüktü, ben de kendimi hamur işlerine verdim :)

Çoğu öğünümün fotoğrafını çektim. En güzeli kolaj yapmak ama şu anda yapamıyorum. En kısa zamanda eklerim. Şimdilik ilk günün fotoğraflarıyla yetinelim.






hepsinin tadına baktım


sadece 1 kurabiye yedim

Işıklandırma nedeniyle sarı çıkan fotoğraflar akşam yemeklerine ait. Gündüz fotoğrafları çok daha net çıktı.

İlk 2 gün çıkan yemeklerin tadına bakmak için tabağıma daha fazla yiyecek aldım ama çoğunun tadına bakıp yemedim. 3. günden sonra bana hitap eden tatlara yöneldim. Özellikle süzme yoğurtla yapılan haydari benim kurtarıcım oldu. Zeytinyağlı kabak, kızartma patlıcan, gözleme, çorbalar, pancar, kısır, sütlü tatlılar, sadece 1 kez çıkan deniz mahsülleri yahnisi favorim oldu. İnci'ye de yedirecek bir şeyler buldum. Bazı et yemeklerini denedim ama bana hitap etmiyordu, ızgaralar çok yanık olduğu için sağlıksız ve lezzetsizdi. Çok az salata yedim. Sebze yediğim için ihtiyaç duymadım. Meyve olarak da karpuza ağırlık vedim. Tatlıları tıtıkladığım için bolca şeker kalorisi aldım maalesef :(

Devam edecek...

Bodrum Tatili 2


Sabah uyanınca şöyle bir bahçeye çıkmanın ve hatta buraya karşı kahvaltı yapmanın güzelliğini yaşamış biri olarak diyorum ki, günaydın! :)


Kahvaltı öncesi İnci ile küçük bir bahçe turu yaptık. Bahçenin her köşesini ayrı güzelleştiren Bülent Bey'e koşa bir alkış valla! Ben bu bahçenin ilk hallerinin fotoğraflarını görmüştüm de, karşılaştırınca her bir bitkinin, çiçeğin yerini bulmasını sağlayan emeği tebrik etmek lazım. Bakarsan bağ olur sözü çok doğru...

Bahçede işleri yoluna koyan Bülent Bey şimdilerde yeni kurduğu Bodrumax  isimli emlak işiyle herkesi Bodrumlu yapmaya kararlı görünüyor ;) Darısı başımıza...

Gelelim kahvaltımıza...


Şimdi ben ayrıntılara girmeden sofranın fotoğraflarını paylaşayım, porsiyonlarımı hatırlamıyorum çünkü bir yandan da İnci'nin kahvaltısını yedirmeye çalışıyordum. Fazla yemedim diye düşünüyorum.

Şu domatesin güzelliğine bakar mısınız?


 
 
Reçeller ev yapımı
 
 
 
Her zaman tost yiyen biri olduğumu göz önünde bulundurursak bu kahvaltı benim için ziyafet sayılır ;) Kahvaltıdan sonra Konacık'ta biraz gezip sonra da güzel bir kahve keyfi yaptık. Otelde bol bol havuza, denize gireceğiz diye burada ev keyfi yapmayı tercih ettik.
 
kızlar çok mutlu
 

İnci 15 aylık
Kahve keyfimizden sonra yine bir o kadar güzel süt keyfi yaptık. Özel bir çiftlikten aldıkları sütü kaynattık. Bugün hava biraz esintili ve serin gibi olduğu için sıcak bir fincan süt içmek özellikle de benim gibi bir süt aşığı için çok iyi geldi.
 
 


Öğle yemeği olarak dün akşamdan kalan yemekleri yedik, akşama mangal keyfi yapacağız.
 
 
Yemek sonrası bir kahve keyfi daha. 1 dilim daha kek yedim sanki :)
 

Akşam üstü İnci ile sitede ve bahçede gezdik, çiçeklere, bitkilere baktık.



 
Canım kızım İnci akşam yine yemekten önce uyudu. Bu sefer de mangalda etle beraber 1 kadeh uzo kaçamağı yaptım :)
 
Füsun Hanım mutfakta, Bülent Bey mangal başında döktürdü :)
 
 
 
 
 
 

Yemekten sonra biraz meyve yedim, sonra da çay içtim. İnci bu gece erken uyandığı ve zor uyuduğu için akşamın tadı azıcık kaçtı ama bu sayede erken yatmış olduk.

Yemekler yine çok güzeldi. Bu akşam daha fazla yediğimi itiraf ediyorum :)

Diyetisyen Serap Orak Tufan

Bodrum Tatili 2. gün
17 Eylül 2014 Çarşamba

Sosyal medyada takip etmek için:
İnstagram için http://instagram.com/diyetisyenserap 
Twitter için  https://twitter.com/DiyetisyenSerap 
Facebook için  https://www.facebook.com/pages/Kendinize-%C4%B0yi-Bak%C4%B1n-Beslenme-Dan%C4%B1%C5%9Fmanl%C4%B1%C4%9F%C4%B1/130475260372458

Bodrum Tatili 1

Tatilden geçen hafta Salı akşamı döndüm. Hem de İstanbul'da fırtınanın koptuğu saatlerde!! Böyle bir fırtına olacağını bilseydim uçağa binmekten korkardım. Ama insan bilmeyince korku da duymuyor. Tatilin en güzel yanı, haber okumaya imkan olmaması. Biraz sosyal medya o kadar, tv bile izlemedim. Bolca İnci izledim :)

Tatilimizin ilk 2 gününde bir aile dostumuzun Bodrum Konacık'ta ki evlerinde kaldık. Sonra 5 gün de her şey dahil bir otele geçtik. Bu nedenle tatilimi özetlerken 3-4 kısımda yazacağım. Eskiden tatil dönüşü eve gelince günlerimi tek tek yazmak üzere bilgisayar başına geçiyordum ama şimdi bunun için tek başıma tatile çıkmam lazım :) Evde saatlerce ekran başında oturup blog yazmam şimdilik bir hayal...

Tabi ki yine de her anımı yazacakmışım gibi bol bol fotoğraf çektim. Telefonumun hafızasını dolduracak kadar çok tabak tabak yemek fotoğrafı var. Birisi telefonumu çalsa sahibinin deli olduğunu düşünebilir :) Bu ne kadar çok yemek ve kahve fotoğrafı diye. Herkesin bir arızası var işte, ben de bu işe taktım kafayı.


Döner güzeldi, bir de havalimanı yiyecekleri bu kadar gereksiz pahalı olmasa...

Salı günü tatile çıkarken sabah evde güzelce tostumu yedim, yanında sütümü içtim. Sonra havalimanına gittiğimizde öğle yemeği saati gelmişti. Uçuş 15.00'deydi. İndikten sonra yiyelim desek açlıktan ölürdüm. En mantıklısı önce yemekti. Zaten Bodrum'a gidince Füsun Hanımcığımın harika yemekler yaptığını tahmin ettiğim için fazla da yemek istemedim. Tam tahmin ettiğim gibiydi ;)

İlk gün çimenlere basamayan İnci tatilin son günlerinde sahildeki kumları bile yedi!

Yemekten önce güzel bir kahve eşliğinde tam buğday unu ile yapılmış güzel bir kek yedim. Tahmin edersiniz ki bir Bodrum evi fotoğraf çekimi açısından her zaman harika bir ortam sağlıyor. Bir kere ortamın atmosferi yeter ama ev sahibesi de bu kadar zevkli olunca fotoğraf çekmeye doyamıyor insan. Şu mutfakta insan nasıl harika yemekler yapmasın...


Tabi fuchiko bebeklerimin de bu güzel karelerde payı büyük :)

Akşam yemeği tam benlikti! Füsun Hanım'ın yemekleri zaten her zaman çok güzeldir. Bir de Bodrum etkisiyle her şey çok lezzetliydi. Sohbet falan ayrı zaten... Şimdilik konumuz yemekler :) Füsun Hanım'ı hatırlarsınız. Blogumu eskiden beri takip edenler bilir. Eskiden haftada 1 gün (Salı günleri)Etiler/Ulus'da bir psikolog çiftin ofisinde seanslarımı alıyordum. İşte bu Füsun Hanım o :) Ofisi kapatıp Bodrum'a yerleşeli 2 yıl olacak sanırım yakında. İyi ki de taşınmışlar.

Gelelim zeytinyağlı yemeklere...

Fotoğraflar biraz kötü çıkmış çünkü sofrayı hazırladığımız saatlerde hava kararmıştı ve İnci de bebek arabasında uyuduğu için ışığı fazla açmamıştık. Canım kızım yine tam yemekten önce uyudu ve bize hem yeme, hem içme hem de sohbet etme ortamı sağladı :)








Masamızın genel görünümü şu şekildeydi. Yemekte köy tavuğu ve pilav da vardı. Yoğurt da ev yapımı. Masadaki her şeyden yedim. 1 kadeh de kırmızı şarap içtim. Soranlar için söyleyeyim. İnci uyanıp da emene kadar bu kadar şarap metabolize olur ve alkol etkisi vücutta kalmaz zaten. Hemen kızmayın emzirirken alkol alıyorum diye. Artık 15 aylık oldu zaten :)






Bu da tabağımın ilk hali :) Sonradan masadakilerden biraz biraz daha tırtıkladığım doğrudur...


Sonra biraz üzüm yemiş olabilirim, ama fotoğrafını çekmemişim :( o kadar güzel üzümleri niye çekmedim ki diye kendime kızıyorum.

Yemekten sonra da çay keyfi yaptık. Veranda da, loş ışıkta, İnci uyurken içilen çayın da tadı bir başka oluyor yani ;)


Yarın sabah burda bahçeye karşı kahvaltı yapacağım için çok mutluyum :)

Bu güzel yemekler için Füsun Hanım'a ellerinize sağlık demeye doyamıyorum, tam benlikti ;)

Diyetisyen Serap Orak Tufan

Bodrum Tatili 1. gün
16 Eylül 2014 Salı

Sosyal medyada takip etmek için:
İnstagram için http://instagram.com/diyetisyenserap 
Twitter için  https://twitter.com/DiyetisyenSerap 
Facebook için  https://www.facebook.com/pages/Kendinize-%C4%B0yi-Bak%C4%B1n-Beslenme-Dan%C4%B1%C5%9Fmanl%C4%B1%C4%9F%C4%B1/130475260372458

14 Eylül Pazar 2014

Bu gece uykumu aldım :) 00.15 civarı yattım, tabi ki kütük gibi uyumuşum. Gece 04.10'da kalkıp İnci'yi emzirdim ve tekrar uyuttum. 04.30'da yattım. 07.00 civarı tekrar uyanıp bir su içtim, saatimi 08.00'e kurmuştum. Tekrar yatıp alarm çalana kadar yarı uyudum.

Sabah uzun uzun kahvaltı etmeye vaktimiz olmadığı için sadece bir tost yaptım ve süt içtim. Ama bu sefer yanında 1 küçük salatalık ve bir kaç dilim de domates yedim. Evde domates bolluğu var. Eşim dün pazardan almış. Kaç haftadır söylüyordum kış için buzluğa domates koyalım diye, dün istediğim uzun yumurta şekilli domateslerden bulunca 4 kg almış :) Eve dönünce o domateslerin icabına bakacağım…

Saat 10.15
Ataköy'e biraz yolumuzu kaybederek gitsek de erken yola çıktığımız için Atrium alışveriş merkezinde takılmaya vaktimiz oldu. Backhaus isimli cafede birer kahve içtik. Kahvenin yanına koydukları elmalı kurabiye o kadar güzeldi ki eşiminkini de yedim. Onun sipariş verdiği tiramisudan da birkaç çatal aldım. O da güzeldi. Demek ki bu pastanenin ürünleri lezzetli.



Nikahtan sonra bir büfeden su alırken 1 kutu da muzlu süt de almıştım. Belki İnci içer diye çünkü bu sabah kahvaltısını yemedi. Sadece Atrium'a varınca emzirmiştim. Ama süt bana kaldı çünkü İnci kutuyu tutmayı bilmediği için sıkınca üstü başı süt oldu ben de elinden aldım. Zaten içmek de istemedi.

Eve gelince kendimi iyi hissetmediğim için biraz uzandım. İnci de babasıyla takıldı. Kalkınca 1 dilim kek yedim. Buzdolabında duruyordu. Kardeşimin yaptığı çikolata damlalı kek.

Ev işleri falan derken yemek yemeye fırsat olmadı. Zaten yemek de yoktu. Eşim alışverişe gitti ve malzemeleri alınca ben de yemek yapabildim. Salçalı biftek ve pirinç pilavı pişirdim. Bir de roka salatası yaptım.


Onlar pişerken de kızkardeşimin yardımıyla domatesleri kış için hazır hale getirdim. Robotta çekip buzdolabı poşetlerine koydum. Bu sayede kışın hem lezzetli hem de kıpkırmızı domates pürelerim olacak. Şimdiden soğuk kış günleri için menemen, şehriye çorbası ve domatesli makarna hayallerine kapıldım…Bence en sağlıklı saklama tekniği dondurma işlemi. Çünkü konserve yapma işlemi sırasında eğer hijyenik koşullar sağlanmadıysa çok tehlikeli bir bakteri olan Clostridium Botulinum üreyebilir. Botulizm adında bir zehirlenmeyle felç ve ölüme kadar götürebilen bir tablo bile ortaya çıkabilir. Çünkü bu toksinin ürediğini gözle göremiyorsunuz. Sadece konserve şişesinin kapağı biraz şişikse üremiş olduğunu anlayabilirsiniz. Bu şekilde bir konserveniz varsa asla yemeyin ve hemen atın. 

Akşam yemeğimi 19.30 civarında yedim. Tabağımdakilere ek olarak biraz daha salata ve 1-2 lokma da ekmek yedim. Ellerime sağlık hepsi çok lezzetliydi.



Yemekten sonra İnci'yi uyuttum. Bugün gündüz neredeyse hiç uyumadığı için erken uyudu ama sürekli ağlayarak uyandı ve birkaç kez emzirmek zorunda kaldım. Bu arada yarın için köri soslu bir tavuk pişirdim. Sonra da bir kupa kahve yaptım. Bu sefer yanındaki bitter çikolatanın tamamını yedim. Canım istemiyordu ama enerji olsun diye düşündüm. Biraz kendime gelince blog yazmaya başladım.

Bu tepsimi Paris'ten almıştım, çok severek kullanıyorum

Arada 2 tane de kırmızı erik yedim. Şu an saat 02.00'ye yaklaşırken satırlarıma son verip, makyajımı silip yatmayı düşünüyorum.

Herkese iyi geceler.

Not: Salı günü Bodrum'a tatile gidiyorum :)

Diyetisyen Serap Orak Tufan

Sosyal medyada takip etmek için:
İnstagram için http://instagram.com/diyetisyenserap 
Twitter için  https://twitter.com/DiyetisyenSerap 
Facebook için  https://www.facebook.com/pages/Kendinize-%C4%B0yi-Bak%C4%B1n-Beslenme-Dan%C4%B1%C5%9Fmanl%C4%B1%C4%9F%C4%B1/130475260372458


13 Eylül Cumartesi 2014

İnci dün gece 02.30'da ağlaya ağlaya uyandı. Hepimizi ayağa dikti. Sevgi bizde kalmıştı. Önce 1 saat onu uyutmaya ve sakinleştirmeye çalıştık ama beceremedik. Hanımefendi babasıyla beraber olmak istiyor gibiydi. Onun kucağına gidince sustu. Biz de onu babasına bırakıp yattık. Sonuçta ertesi gün iş günüm ve yoğunum. Kahramanlık yapmanın anlamı yok. Kendimi düşünüp yattım. Eşim İnci'yi kendi başına uyuttu! Koca bir alkış!!! Bazen bunu başarabiliyor. çok mutlu oluyorum…

Kahvaltıda süt bittiği içim tostumla beraber 1 kupa kahve içtim.


Öyle uykusuzdum ki Sevgi bana koca bir kupa kahve daha yaptı, randevularım sırasında onu da içtim. Ancak kendime gelebildim…

İşim saat 14.00'de bitti. Bir arkadaşımın kızı Öykü birlikte İnci, Kürşad ve ben Mozaik Çarşı'ya yemeğe gittik. Arada bir gittiğimiz La Masa adında bir mantıcı vardı. Bu son gidişimiz oldu galiba çünkü bu sefer porsiyon bana o kadar az geldi ki, bu fiyata bu porsiyon çok ayıp bence. Öykü bile yarım porsiyon olduğunu düşünmüş yani o derece az. Çünkü kızcağız tokum diye yarım porsiyon istemişti ama biz yine de tam söylemiştik. Ona bile az geldi, 11 yaşında! Elveda La Masa, çok kazık ve çok cimrisin…

üstüne bol yoğurt dökmesem 1 avuç kadar bir porsiyondu neredeyse!

Ortaya söylediğimiz yaprak sarmadan 10 tane falan yemişimdir. Sonra da mantımı yedim. Tadı güzeldi ama gerçekten çok azdı :( eşimin kalan zero kolasınında bir kaç yudumunu içtim. Başka birşey yemedim.

aslında bunun porsiyonu da az ama mantı kadar beni rahatsız etmedi

Eve gelince 1 tane muz ve 1 tane de mandalina yedim. Yine Almanya'dan babam geldi. Onunla beraber de kahve içtik. Ama bacaklarıma yapışan İnci ile uğraşmaktan fotoğraf çekemedim.

Akşam babam gidince 19.30'dan sonra arkadaşlarımız geldi. Yine fotoğraf çekemedim ama suçlarımı itiraf edeyim…

Akşam yemeği hiç yemedim. Çünkü öğlen geç yemiştik. Acıkmadım. Tüm akşam boyunca 1 şişe Corona bira içtim. Biraz cips ve 1 tane kırmızı erik, 10-15 tane de siyah üzüm yedim.

Gece acıkınca da dayanamadım 1 dilim ekmek üzerine sucuk dilimledim ve yedim, hem de çiğ olarak! sakın ıyyy mıyyy demeyin :) Suşi yiyen birinin çiğ sucuk yemesinin neresi garip? :) Çiğ sucuğu pişmişine tercih ederim.

Daha fazla yemeden uyuyayım, yarın sabah erken kalkıp öğlen 12.30'da Ataköy'de bir nikaha gideceğiz. Tabi bunun için nolur nolmaz diye evden saat 10.00'da çıkmayı planlıyoruz. İstanbul burası trafik hiç belli olmaz…

Diyetisyen Serap Orak Tufan

Sosyal medyada takip etmek için:
İnstagram için http://instagram.com/diyetisyenserap 
Twitter için  https://twitter.com/DiyetisyenSerap 
Facebook için  https://www.facebook.com/pages/Kendinize-%C4%B0yi-Bak%C4%B1n-Beslenme-Dan%C4%B1%C5%9Fmanl%C4%B1%C4%9F%C4%B1/130475260372458

12 Eylül Cuma 2014

Okumak istediği kitap uğruna saat 02.00'de yatan, 04.30'da kızı için kalkıp 05.00'te onu yatağına bırakıp ağlamasını göz ardı ederek tekrar yatan, 06.30'da yine kalkıp 07.30'da yeniden uyuyan, 08.00'de eve gelen yeğeni için yeniden uyanıp, sonra da saat 09.00'a kadar tekrar uyuyabilmek için çabalayan ama uyuyamayan kadından herkese merhaba! Ayrıca tüm gece boyunca "hık" sesine bile uyanabilme hassasiyetinden dolayı asla derin uyuyamayan ama yine de film gibi rüyalar görebilen bir insanım, inanabiliyor musunuz?

İşte tüm bu nedenlerle kahve ile aram eskisinden daha güzel :) Ama dün gece okuduğum Çay Kitabı nedeniyle gecenin bir yarısı canım çay istedi ama kalkıp yapmaya üşendiğim için tüm gün çay hasreti çektim. Güzel bir çayı hak ettim yani ama hala fırsat olmadı…

Ayrıca bugün beni gören bir arkadaşım çok hoş görünüyorsun deyince "bu uykusuzlukla mı?"şeklindek ilk şokumu atlattığımda kafein etkisidir o diye düşündüm. Bir de makyaj malzemelerim güzel galiba :) Göz farı olarak Lancome kullanıyorum, galiba mavi de bana yakışıyor ;) Ara sıra bebeği olan uykusuz annelere iltifat edin, moral oluyor valla :)

Kahvaltıda büyük 2 dilim tam buğday ekmeğiyle yaptığım kaşarlı tostumu yedim. Yanında 1 bardak sütümü de içtim. Bu sefer ki süt light malesef. Yani tadı bile yok! Hiç sevmem. Eşim bunları kendi için alıyordu. Evde 1 kutu kalmış, süt olmayınca mecburen içtim.

Tahmin edersiniz ki ofise gider gitmek ilk işim kahve içmek oldu. 



Bugün her dakikam programlı. Randevularım biter bitmez hızla öğle yemeğimi yedim ve dışarıya çıktım. 1 tabak dolusu kıymalı yeşil mercimek ve 1/2 kase kadar şehriye çorbası yedim.



Salı günü tatile gideceğim için kişisel bazı işlerimi halletmem gerekiyordu. Manikür-pedikür vs. Bunlar için Ataşehir'de ki Pretty Woman güzellik salonuna gidiyorum, hem de tam 5 yıldır! İşim bitince bir de kahvemi içip ofise döndüm ve randevularımı almaya devam ettim.


İşler bitince yemeğe gittik. Bir süredir canım kanat yemek istiyordu. Bu akşama kısmetmiş. Ataşehir'de ki Köz Kanat'a gittik.


1 porsiyon kanatın tamamını büyük bir zevkle ve tüm derileri de dahil olmak üzere yedim. Blogumu takip edenler damak tadımı bilirler. Kanat da severim. Çoğu insan derileri ile yendiği için sevmez ama ben severim. Ben de göğüs etini sevmem. Soslu değilse ızgara göğüs hemen hemen hiç yemem. Yutamıyorum.




Masaya gelen patlıcanlı mezeden ve haydariden de yedim. 1 kutu ayran içtim. 1 tane de pide ekmekten yedim. Yemekten sonra eşimin sipariş verdiği katmerin de 1/4'ünün yarısını yedim. Bu bile bana yetiyor.


Dün geceden beri aklımda olan çayı da içmek burada kısmet oldu. 1 bardak şekersiz çay içtim.

Eve gelince bir fincan kahve eşliğinde biraz bitter çikolata yedim. Bu fotoğrafta gördüğünüzün 1/2'sinden azdır, çünkü yemeye fırsat olmadı. Geçen hafta babam Almanya'dan getirmişti.


İlerleyen saatlerde acıkınca da leblebi yedim. Fazla değil bir sosluk dolusu kadar. İnci çok geç uyuduğu için bütün akşam ne blog yazmaya fırsat oldu ne de kitap okumaya…


Diyetisyen Serap Orak Tufan

Sosyal medyada takip etmek için:
İnstagram için http://instagram.com/diyetisyenserap 
Twitter için  https://twitter.com/DiyetisyenSerap 
Facebook için  https://www.facebook.com/pages/Kendinize-%C4%B0yi-Bak%C4%B1n-Beslenme-Dan%C4%B1%C5%9Fmanl%C4%B1%C4%9F%C4%B1/130475260372458
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...